Artur Abramowicz – właściciel i dyrektor szkoły
Człowiek o wielu specjalizacjach i zainteresowaniach. Studiował germanistykę na Uniwersytecie Warszawskim i Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu.
W czasie studiów frapowali go głównie pisarze nieco odbiegający od powszechnie przyjętych kanonów literackich. W swojej pracy dyplomowej zajął się zatem fenomenem renesansu Heramanna Hesse, autora „Wilka Stepowego / Steppenwolf, Sidharty, Gry Szkalnych Paciorków” pośród amerykańskich Beatniców i Hipisów w latach 60-tych.Od dwudziestu lat specjalizuje się w nauczaniu języka niemieckiego. W swojej dotychczasowej „karierze pedagogicznej” organizował kursy, szkolenia i zagraniczne obozy językowe dla dzieci i młodzieży. W ramach zwalczania stereotypów kulturowych i budowania kultury życzliwości dla innych nacji animował i koordynował program wymiany młodzieży polsko-niemieckiej (Deutsch-Polnisches Jugendwerk). Przez szereg lat współpracował ze szkołą języków obcych „Empik” i zajmował się tłumaczeniem literatury medycznej.
Zna biegle kilka języków obcych. Jest menedżerem oświaty i wychowania, zaangażowanym w krzewienie alternatywnych form edukacji. Wyznaje zasadę, że nie ma rzeczy niemożliwych – Impossible is Nothing. Jego podstawowe hobby to szkoła – można powiedzieć, że nią żyje. Prywatnie żonaty (od przeszło 20 lat!), jest dumnym ojcem trójki dzieci, gitarzystą amatorem i miłośnikiem starych hitów muzycznych (Cash, Niemen, Dylan, Van Morrison), spacerów z psem Hawą, zapalonym kibicem trampkarzy Victorii Sulejówek `04 i kierowcą hipsterskiego Volvo.
Edyta Antoniuk – wicedyrektor szkoły
terapeuta SI
Magister filologii polskiej (specjalność nauczycielska). Absolwentka Wydziału Nauk Społecznych Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego na kierunku pedagogika szkolna z terapią pedagogiczną, a także studiów podyplomowych z zakresu oligofrenopedagogiki. Terapeutka integracji sensorycznej. Ukończyła liczne kursy i szkolenia zakresu pracy z uczniem uzdolnionym oraz ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Koordynatorka programu “Szkoła przyjazna uczniom z dysleksją”. Nieustannie podnosi swoje kompetencje i dba o swój rozwój osobisty. Propagatorka nowych rozwiązań w edukacji – zwłaszcza pracy metodą projektu i tutoringu nauczycielskiego. Razem ze wszystkimi nauczycielami stara się tworzyć odpowiedzialny, wykwalifikowany i kreatywny zespół ukierunkowany na dobro wszystkich dzieci oraz ich wszechstronny rozwój. W wolnych chwilach najchętniej odpoczywa w różnych zakamarkach Lubelszczyzny, z której pochodzi.
Wychowawcy:
Klasa 0 – Monika Stasiak
nauczyciel edukacji przedszkolnej
Klasa I – Katarzyna Kupiecka
doradca metodyczny ds. edukacji wczesnoszkolnej
nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej
specjalista terapii pedagogicznej
Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego, ukończyła nauczanie początkowe z reedukacją na Wydziale Pedagogicznym oraz studia podyplomowe w zakresie terapii pedagogicznej uczniów z dysleksją, ADHD i zaburzeniami zachowania pod patronatem Polskiego Towarzystwa Dyslektycznego w Wyższej Szkole Społeczno-Ekonomicznej w Warszawie. Posiada uprawnienia do pracy jako terapeuta pedagogiczny. Swoją wiedzą i doświadczeniem dzieli się z innymi nauczycielami edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej (prowadzącymi klasy “0”) pracującymi w Moraczu.
Ukończyła kurs pierwszej pomocy: „Dzieci ratują życie”, posiada również uprawnienia opiekuna kolonijnego. Jest młodszym ratownikiem Wodnego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego, licencjonowanym sędzią badmintona oraz instruktorem rekreacji ruchowej o specjalności fitness – nowoczesne formy gimnastyki. W wolnym czasie czyta książki, pływa, biega, a latem lubi wspinać się po górach.
Klasa II – Magdalena Chajęcka
nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej
nauczyciel zajęć komputerowych
specjalista terapii ręki
Ukończyła studia magisterskie w zakresie psychologii ze specjalizacją: psychologia zdrowia i psychoterapia. Posiada przygotowanie pedagogiczne uprawniające do pracy w szkole. Ukończyła studia podyplomowe na kierunku edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna z elementami pedagogiki M. Montessori. Posiada kwalifikacje w zakresie nauki programowania uczniów w klasach 1-3. Ukończyła także 3 stopniowy kurs Terapii Ręki w Centrum Rozwoju Osobowości w Warszawie. W wolnym czasie uwielbia spacery z psem, spędzać czas nad wodą – łowić ryby i jeździć w terenie motocyklem.
Klasa IIIa –Marzena Gruczek
nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej
Ukończyła studia na kierunku edukacja wczesnoszkolna z wychowaniem przedszkolnym na Uniwersytecie Przyrodniczo-Humanistycznym w Siedlcach. W 2019 roku ukończyła kurs terapii ręki i zaburzeń motoryki małej, rozpoczęła również studia na kierunku pedagogika specjalna, specjalność: socjoterapia. Interesuje się rozwojem psychomotorycznym dzieci oraz zaburzeniami integracji sensorycznej. W wolnym czasie uwielbia spacerować spędzać czas nad wodą i wytwarzać słodkości dla dzieci.
Klasa IIIb – Anna Pyrzanowska
nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej
Nauczyciel “późnego powołania”. W 2011 roku ukończyła studia na kierunku edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna. Absolwentka Akademii Pedagogiki Specjalnej – w 2015 roku otrzymała tytuł magistra sztuki ze specjalnością artetrapia. Ukończyła kurs kwalifikacyjny z zakresu oligofrenopedagogiki. W swoim doświadczeniu zawodowym ma między innymi pracę w szkole specjalnej, prowadzenie klasy 0 i bycie nauczycielem plastyki.
Pani Ania o sobie:
Gdy byłam dzieckiem, dziwiłam się, że dorośli tak mało słuchają. A ja chciałam opowiedzieć im, jak piękny jest świat. Nigdy o tym nie zapomniałam i dlatego dziś chcę “usłyszeć” nie tylko słowa, które mówi dziecko, ale również jego mikrogesty i milczenie. Bycie nauczycielem to bycie w relacji. Biała kartka symbolizuje tajemnicę, jaką jest każdy człowiek, jaką jest każde dziecko. A także to, że codziennie piszemy swoją historię – swoją, a także dzieci, rodziców i przyjaciół. Każdy dzień jest nieskończenie ważny, bo nie można go zwrócić. Dzień, kiedy razem odkrywamy świat obrazów, dźwięków, zapachów, kolorów, uczuć i dotyku.
Świetlica:
Marta Perzanowska
Ukończyła studia licencjackie na kierunku Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna w Szkole Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie oraz studia magisterskie na kierunku Pedagogika przedszkolna i pedagogika wczesnoszkolna z terapią pedagogiczną na Uniwersytecie Warszawskim. W 2019 roku ukończyła również studia podyplomowe na kierunku Wczesne nauczanie języka angielskiego. Praca z dziećmi jako nauczyciel to jej pasja i wymarzony zawód od najmłodszych lat. W wolnym czasie uwielbia podróżować i aktywnie spędzać czas.
nauczyciel wspomagający – Marta Perzanowska
język angielski – Mariola Fatyga
nauczyciel języka angielskiego
język hiszpański – Santiago Vázquez Ures
Pan Santigo jest Hiszpanem – pochodzi z miasta La Coruña. Pracuje jako nauczyciel języka hiszpańskiego od 15 lat. Nauczanie było jego pasją od zawsze. Jestem współautorem czterech podręczników do nauki języka hiszpańskiego. Posiada zdolności interpersonalne i znajomość technik grupowych. Jest wesołym, cierpliwym, ale też wymagającym nauczycielem.
język chiński – Urszula Sota
edukacja muzyczna – Szymon Stateczny
Absolwent Akademii muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu (specjalność pedagogika instrumentalna). Absolwent Uniwersytetu Szczecińskiego na kierunku socjologia specjalność doradztwo psychospołeczne oraz praca socjalna. Posiada uprawnienia wychowawcy kolonijnego. Jego pasją jest gra na skrzypcach oraz nauka gry na tym instrumencie. Od 2003 roku prowadzi własną działalność edukacyjną w zakresie nauki gry na instrumentach muzycznych oraz kształcenia słuchu. W latach 2010 – 2016 współpracował z Młodą Akademią Artystyczną oraz Przedszkolem Artystycznym Fundacji im Krystyny Rudkowskiej w Katowicach. Razem z żoną Pauliną (pianistką i wokalistką) koncertował zarówno w kraju jak i za granicą. Na swoim koncie ma kilka nagranych płyt własnych oraz we współpracy m.in. : z zespołem Przejazdem, Deus Meus czy TGD. Poza grą na skrzypcach lubi grać w petanque, tenisa stołowego i trambambule. Lubi również pływanie, jazdę samochodem oraz jazdę konno – najlepiej z dala od zgiełku miasta.
edukacja informatyczna – Magdalena Chajęcka
wychowanie fizyczne – Robert Hoppe
nauczyciel wychowania fizycznego
instruktor zajęć szachowych
Magister wychowania fizycznego, magister ekonomii. Posiada dyplom trenera przygotowania motorycznego, jest instruktorem siatkówki, gimnastyki korekcyjnej oraz szachów PZSzach. Interesuje się muzyką i historią. Uprawia siatkówkę, turystykę wodną, rowerową i pieszą.
religia – Grzegorz Jasłowski
Człowiek gór, zdobywca andyjskich szczytów i pasjonat topografii duchowej.
Absolwent Papieskiej Akademii Teologicznej (PAT) w Krakowie, który
ukończył studia pod Wawelem na kierunku filozoficzno -teologicznym.
Ukończył kurs pierwszej pomocy medycznej oraz kurs kierownika wycieczek
szkolnych. Obecnie odbywa studia podyplomowe z wychowania fizycznego w
Wyższej Szkole Kultury Fizycznej i Turystki (WSKFIT) w Pruszkowie. Od lat
był związany z pracą zagraniczną na polu pomocy edukacyjnej, charytatywnej i
misyjnej na Antypodach. Obecnie zaangażowany jest w pracę katechetyczną w
naszej placówce edukacyjnej.
Hobbistyczny antropolog obcych kultur, kontynentów i zdobywca „buszowej
korony Oceanii” z imiennych i bezimiennych szczytów. Jego pasją jest sport,
wyprawy górskie, podróże zagraniczne i odkrywanie ostatnich oaz spokoju w
zagonionym świecie – również w naszym kraju. Survival duchowy i fizyczny to
jego specjalność.
Native Speaker –
terapia SI – Edyta Antoniuk
terapia ręki – Magdalena Chajęcka
Logopeda – Małgorzata Gontarz
Jest dyplomowanym logopedą / terapeutą z kilkudziesięcioletnim stażem. To
także autorka publikacji dotyczących terapii logopedycznej, a także po prostu
przyjaciel dzieci. Pani Małgosia jest naszym długoletnim pracownikiem.W
Małym Moraczu prowadzi logopedyczne badania przesiewowe dla wszystkich dzieci rozpoczynających u nas kształcenie, a także indywidualną terapię z dziećmi, które potrzebują takiego wsparcia.
Psycholog – Magdalena Wasilenko
Nauczyciel współpracujący – Izabela Kwiatkowska
nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej
specjalista terapii ręki
Absolwentka Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie. Ukończyła studia magisterskie na kierunku pedagogika specjalna, o specjalności edukacja integracyjna i włączająca. Posiada kwalifikację do prowadzenia zajęć terapii ręki. Ukończyła kurs Ruchu Rozwijającego Metodą Weroniki Sherborne. Praca z dziećmi sprawia jej ogromną radość. U swoich uczniów chce rozbudzić ciekawość odkrywania świata oraz kształtować umiejętność samodzielnego radzenia sobie z trudnościami. Czas wolny spędza z dobrą książką historyczną lub kryminałem, słuchając muzyki z płyt winylowych. Uwielbia wędrówki po górach, najlepiej czuje się w Bieszczadach.