• O nas
    • kadra
    • osiągnięcia
  • Organizacja
    • plan lekcji
    • plan zajęć dodatkowych
    • kalendarz roku szkolnego
    • opłaty
    • dokumenty do pobrania
  • Rekrutacja
  • Podręczniki
  • Edukacja domowa
    • Konkursy
  • Kontakt
Masz pytania?
+48 793 250 090
wesola@moracz.edu.pl
Moracz WesołaMoracz Wesoła
  • O nas
    • kadra
    • osiągnięcia
  • Organizacja
    • plan lekcji
    • plan zajęć dodatkowych
    • kalendarz roku szkolnego
    • opłaty
    • dokumenty do pobrania
  • Rekrutacja
  • Podręczniki
  • Edukacja domowa
    • Konkursy
  • Kontakt
  • Strona główna
  • plan zajęć dodatkowych

Zajęcia dodatkowe – rok szkolny 2019/2020

Poniedziałek

  • zajęcia dla uczniów uzdolnionych matematycznie “Matematyka
    olimpijczyka” 13.40 – 14. 25 – (tylko dzieci z klasy 2 i 3) – p. Magda
    Chajęcka

Chętne dzieci, które doskonale opanowały wiadomości przewidziane w podstawie programowej, mogą uczestniczyć w zajęciach, które utrwalają i pogłębiają wiedzę matematyczną.  Jest to czas nie tylko kształtowania umiejętności abstrakcyjnego myślenia i logicznego rozumowania, ale też wspólnych gier matematyczno-logicznych. W czasie zajęć wykorzystywane są też elementy “Dziecięcej matematyki” prof. E. Gruszczyk-Kolczyńskiej. Uczestnicy co roku mogą sprawdzić swoje umiejętności, uczestnicząc w konkursach takich jak: Międzynarodowy Konkurs Kangur Matematyczny, Konkurs Olimpusek oraz dzielnicowych konkursach  matematycznych.

  • eksperymenty przyrodnicze – gr. 1 – 13.40- 14.25 (klasa II i III) – p.
    Marzena Gruczek
  • eksperymenty przyrodnicze – gr. 2 – 14.30-15.15 (kl. O i I) –
    p. Marzena Gruczek

Dla każdego dziecka poznawanie świata to jeden wielki eksperyment. Eksperymentując, można dowiedzieć się czegoś nowego, coś poznać, coś odkryć. Zajęcia umożliwiają w prosty, a równocześnie ciekawy sposób odpowiedzieć na pierwsze poważne pytania, które rodzą się w uczniowskich głowach: „Gdzie znajduje się woda ?”, „Jak powstaje deszcz ?”, „Co to jest powietrze ?”, „Dlaczego liście zmieniają kolor i opadają?”. Na zajęciach mieszając, przelewając, podglądając, wąchając, smakując nasi uczniowie poznają świat i rządzące nim prawa.

  • TUS – 15.15 – 16.00 – p. Magda Wasilenko
  • szachy – 15.15 – 16.00 – p. Robert Hoppe

Podczas zajęć szachowych nasi uczniowie rozwijają nie tylko myślenie strategiczne, wyobraźnię przestrzenną, a także umiejętności matematyczne.”Królewska gra” uczy także szeroko rozumianych kompetencji społecznych – odpowiedzialności za podejmowane decyzje, szacunku dla przeciwnika, radzenia sobie z porażką. Ukoronowaniem pracy uczniów jest udział naszych uczniów w szkolnym turnieju szachowym “O puchar dyrektora szkoły”.

Wtorek

  • indywidualne lekcje gry na gitarze/ukulele – od 13.30 –
    p. Szymon Stateczny
  • fitness dla dzieci 13. 40 – 14.25 – p. Kasia Kupiecka

Zajęcia fitness to przede wszystkim wspaniała zabawa. Po rozgrzewce następują żywiołowe ćwiczenia przy muzyce, które maja na celu rozwijanie koordynacji, równowagi i elastyczność ciała, a także poprawianie zdolności motorycznych oraz zręczności. Nade wszystko zaś wspaniała atmosfera podczas zajęć sprzyja zacieśnianiu więzi między dziećmi i wzmacnianiu pewności siebie.

  • koło teatralne 14.30-15.15 – p. Monika Stasiak

W naszej szkole co wtorek odbywają się zajęcia z kółka teatralnego. Dzieci poznają różne metody pracy w teatrze, zaczynając od teatrzyków improwizowanych, które pobudzają w dziecku wyobraźnie oraz kreatywność poprzez ruch sceniczny, wcielanie się w różne postacie, a także zajęcia muzyczne kształtujące słuch, rytm oraz śpiew solo i w większych grupach. Zajęcia teatralne stanowią szczególną formę aktywności i ekspresji twórczej młodszych dzieci. Aktywność dziecka należy do jego sfery rozwoju i trzeba ją w odpowiedni sposób stymulować i pobudzać przez odpowiednie zabawy, a taką niewątpliwie jest zabawa w teatr.

  • zajęcia z artterapii 13.40 – 14.25 – p. Anna Pyrzanowska

Artterapia to inaczej terapia przez sztukę. Sięga do wielu form: choreoterapii, rysunku, muzykoterapii, biblioterapii, drama. Zajęcia artterapii są dla naszych uczniów przede wszystkim szansą na wejście w świat nieznanych dotąd im dźwięków, barw, zapachów i smaków. Te doświadczenia stanowią niewyczerpane źródło inspiracji do twórczych działań. W artterapii najważniejsza jest przede wszystkim spontaniczność, autentyczność,  twórcza swoboda i radość z samego procesu twórczego.

Środa

  • ceramika – gr. 1 godz. 15.00 – 15.45 p. Joanna Maciąg
  • ceramika gr. 2 – 15.45-16.30 – p. Joanna Maciąg

Praca w glinie pobudza wyobraźnię, rozwija uzdolnienia plastyczne, rozwija sprawność manualną, a nade wszystko jest źródłem mnóstwa uśmiechów na twarzach dzieci… Tworząc “małe, ceramiczne cuda”, dzieci korzystają z wielu innych technik plastycznych  takich jak: rytowanie, rzeźbienie, malowanie, stemplowanie, inkrustowanie, rysowanie…

  • koło języka i kultury chińskiej – p. Urszula Sota -15.00 – 16.00

Czwartek

  • zajęcia logopedyczne – p. M. Gontarz od 13.30
  • zajęcia rehabilitacyjne 14.30 – 15.15 – p. Robert Hoppe

Zajęcia usprawniające odbywają według indywidualnie opracowanego planu ćwiczeń (zgodnie z rozpoznanymi deficytami i potrzebami dziecka). Ćwiczenia często przelatane są grami i zabawami, aby dziecko chętnie w nich uczestniczyło. Głównym celem zajęć kształtowanie prawidłowej postawy ciała,  wzmacnianie osłabionych partii mięśni, poprawienie sprawności fizycznej i koordynacji, a także zapewnienie czynnego wypoczynku.

  • zajęcia matematyczne “Dziecięca matematyka” 13.40 – 14. 25 (tylko dzieci z klasy 1) – p. Kasia Kupiecka
  • zajęcia z programowania – (dzieci z klasy 2 i 3) – 15.15- 16.00 p. Magda Chajęcka

Scratch to język programowania dla dzieci i młodzieży stworzony do nauki podstaw programowania. Środowisko umożliwia tworzenie prostych gier, quizów, animacji oraz prezentacji multimedialnych. Na zajęciach uczniowie poznają instrukcje warunkowe, pętle, zmienne i wiele innych pojęć programistycznych. Programowanie to ekscytująca zabawa!

  • robotyka 15.30 – 17.00

Zajęcia z robotyki to wspaniałe połączenie zabawy z nauką. Z pomocą edukacyjnych klocków LEGO dopasowanych do wieku dzieci nasi młodzi robotycy uczą się konstruowania najprawdziwszych robotów. Zestawy klocków do robotyki wyposażone są oprócz tradycyjnych elementów w czujniki i elementy elektromechaniczne, które pozwalają robotowi wykonywać różne skomplikowane czynności. Podczas zajęć uczniowie uczą się zrozumienia przez dzieci sekwencji ruchów (zaprogramowanych czynności), które ma wykonać robot.

Prowadzący: instruktorzy ze szkoły twojrobot.pl

Piątek

  • zajęcia logopedyczne – p. M. Gontarz od godz. 14.00
  • ju-jitsu – p. Agnieszka Wyzińska 13.40 – 14.25

Ju- jitsu jest łagodną sztuką samoobrony. To stary, japoński system walki wręcz, który powstał kilkaset lat temu. Zajęcia ju-jitsu nie tylko pomagają opanować umiejętności obronne, ale też zwiększają sprawność ruchową i psychomotoryczną, w tym sprawność motoryki małej. Ponadto zajęcia uczą dzieci samodyscypliny, punktualności, obowiązkowości, tolerancji i szacunku do określonych reguł. W czasie wakacyjnym wielu z naszych uczniów uczestniczy w letnich obozach ju-jitsu organizowanych przez p. Agnieszkę Wyzińską, która od 2007 r. jest instruktorem rekreacji ruchowej ze specjalizacją ju-jitsu.

  • zajęcia plastyczne – p. Anna Pyrzanowska 14.30- 15.15

Zajęcia koła plastycznego to wyjątkowe zaproszenie do świata sztuki. Celem zajęć jest odkrywanie drzemiących w każdym dziecku pokładów kreatywności i wyobraźni, a także przygotowanie do świadomego uczestnictwa w kulturze. Inspiracją do twórczości są codzienne przeżycia dzieci, uczniowskie marzenia, a także kontakt z dziełami wielkich mistrzów. W przyjaznej, twórczej atmosferze dzieci zapoznają się z wybranymi terminami i technikami.  Twórcza zabawa połączona z możliwością rozwijania swoich umiejętności jest wspaniałą przygodą dla naszych młodych artystów.

Pozostałe zajęcia dodatkowe:

Integracja sensoryczna

Wg A. J. Ayres integracja sensoryczna “to taka integracja bodźców, która umożliwia ich późniejsze wykorzystanie”. Integracja sensoryczna rozpoczyna się już w okresie płodowym. Nierozwinięcie określonych umiejętności w kolejnych stadiach rozwoju powoduje powstawanie trudności w funkcjonowaniu i zachowaniu dziecka. Głównym zadaniem tterapii jest dostarczenie kontrolowanej ilości bodźców  sensorycznych w szczególności przedsionkowych , proprioceptywnych i dotykowych w taki sposób, że dziecko  spontanicznie będzie formułowało reakcje adaptacyjne poprawiające integracje tych bodźców. Podejmowane na zajęciach integracji sensorycznej strategie (określane mianem “naukowej zabawy”)  mają na celu takie usprawnienie rozwoju układu nerwowego, aby ułatwić dziecku radzenie sobie z wyzwaniami, które niesie edukacja szkolna i życie w społeczeństwie. Terapia SI odbywa się z wykorzystaniem wielu urządzeń do stymulacji systemu przedsionkowego , proprioceptywnego i dotykowego, ale również wzrokowego , słuchowego i węchowego.

Prowadząca: Edyta Antoniuk

Terapia ręki

Celem terapii ręki jest usprawnianie precyzji ruchów rąk, rozwijanie koncentracji uwagi, a także poprawa koordynacji wzrokowo-ruchowej. Terapia ręki bazuje na wykonywaniu i doskonaleniu różnych czynności manualnych, zawsze dostosowanych do wieku i zainteresowań dziecka. Terapia ręki zawsze poprzedzona jest wnikliwą obserwacją i diagnozą, która pozwala wytyczyć główne cele podejmowanych działań.

Prowadząca: Magdalena Chajęcka

Trening umiejętności społecznych

Szkoła to nie tylko lekcje, eksperymenty, projekty, improwizacje, ale również relacje. Każdy dzień stawia uczniów w wielu różnorodnych sytuacjach społecznych, z których część może być dla nich prawdziwym wyzwaniem. Jako szkoła bardzo dbamy o stwarzanie rodzinnej, serdecznej atmosfery, w której każde dziecko może wzrastać. Szczególną troską otaczamy dzieci nieśmiałe i mające trudności z wyrażaniem emocji, dbając o budowanie w nich poczucia własnej wartości i wewnętrznej siły. Podczas zajęć dzieci uczą się zasad komunikacji, współpracy w grupie, asertywności, rozwiązywania konfliktów. Zdobywają umiejętności potrzebne do rozpoznawania emocji i radzenia sobie w sytuacjach trudnych. Zajęcia TUS są przede wszystkim szansą na spotkanie – z samym sobą, z drugą osobą, ze swoimi pasjami i talentami.

Prowadząca: Magdalena Wasilenko

plan lekcji, szkoła podstawowa, edukacja wczesnoszkolna, szkoła podstawowa warszawa, szkoła wesoła,

dokumenty do pobrania, szkoła, szkoła wesoła, szkoła warszawa, szkoła moraczewskich, szkoła prywatna,

moracz tv, kanał YouTube szkoły, kanał szkoły, kanał tv szkoły, szkoła prywatna, szkoła warszawa,

© Prywatna Szkoła Podstawowa im. Zofii i Jędrzeja Moraczewskich w Wesołej - moracz.edu.pl